At Colombo Gales School, we continuously embrace innovative learning strategies to enrich our students’ academic experience. Recently, our English A students embarked on a unique translanguaging experience as they prepared to read The Stranger by Albert Camus.
To enhance their understanding of the novel’s existential and absurdist themes, Philosophy teacher Mr. Edgar Pérez provided a comprehensive philosophical context—delivered in Spanish—before students began analyzing the text in English. This approach allowed students to leverage their full linguistic repertoire, engaging deeply with complex philosophical ideas in their native language before applying them in English literary discussions.
This translanguaging process fosters a dynamic and inclusive learning environment, ensuring that students not only grasp the philosophical foundations of The Stranger but also develop critical thinking skills across languages. By integrating Spanish into an English curriculum, we reinforce our commitment to bilingual education and deeper literary comprehension.
Through this experience, our students are not just reading a novel—they are immersing themselves in a cross-linguistic and interdisciplinary journey that strengthens both their philosophical and literary perspectives.
Español
En el Colegio Colombo Gales, adoptamos continuamente estrategias de aprendizaje innovadoras para enriquecer la experiencia académica de nuestros alumnos. Recientemente, nuestros estudiantes de Inglés A se embarcaron en una experiencia única de aprendizaje mientras se preparaban para leer El Extranjero de Albert Camus.
Para mejorar su comprensión de los temas existenciales y absurdistas de la novela, el profesor de Filosofía Edgar Pérez les proporcionó un contexto filosófico exhaustivo -en español- antes de que empezaran a analizar el texto en inglés. Este enfoque permitió a los estudiantes aprovechar todo su repertorio lingüístico, profundizando en ideas filosóficas complejas en su lengua materna antes de aplicarlas en los debates literarios en inglés.
Este proceso de translenguaje fomenta un entorno de aprendizaje dinámico e inclusivo, garantizando que los estudiantes no solo comprendan los fundamentos filosóficos de El extranjero, sino que también desarrollen habilidades de pensamiento crítico en varios idiomas. Al integrar el español en un plan de estudios inglés, reforzamos nuestro compromiso con la educación bilingüe y una comprensión literaria más profunda.
A través de esta experiencia, nuestros alumnos no solo leen una novela, sino que se sumergen en un viaje interlingüístico e interdisciplinar que refuerza sus perspectivas filosóficas y literarias.